Natalis má odteraz registrovanú obrazovú ochrannú známku

///Natalis má odteraz registrovanú obrazovú ochrannú známku

Tak sa nám to nakoniec podarilo! Zaregistrovali sme si naše logo ako obrazovú ochrannú známku v Európskej únii. Je to síce len malý krok v marketingu všeobecne, ale veľký pre NATALIS ako firmu. Mnoho ľudí nechápalo, prečo to vôbec robíme, na čo nám to bude dobré, a ani to, koľko energie do toho vkladáme. Pre nás to však bolo životne dôležité a v tomto krátkom článku sa skúsime pozrieť na to, ako celý proces prebieha a prečo je dobré, aby mali aj firmy, ako je tá naša, svoj BRAND chránený.

Prečo to vlastne celé vzniklo

V prvom rade už dlhšie riešime, ako posunúť NATALIS zasa o krôčik ďalej. Jasné, poviete si, radšej investovať do vzdelávania, do ľudí, vybavenia, kreativity. Máte pravdu. Toto všetko však už robíme, a k tomu ešte omnoho viac. Chceme však expandovať. S našou špecializáciu na iGaming marketing v celej Európe a všeobecne s online marketingom minimálne na Slovensku a v Česku.

Zároveň sa tiež chceme odlíšiť od konkurencie, byť zasa o kúsok profesionálnejší a pre našich klientov dôveryhodnejší. Pri rozhodovaní nám tiež pomohla Žltá kniha od Michala Pastiera, a predovšetkým jeho prednáška v rámci expertného štúdia na Digitálnej univerzite, ktoré naši zamestnanci absolvujú. Práve tieto dve veci boli akýmisi pomyselnými poslednými dielikmi puzzle, ktoré nás prinútilo rozhúpať sa a ochrániť si aj vlastné duševné vlastníctvo.

Proces registrácie ochrannej známky

Hoci registráciu ochrannej známky bežne odporúčame našim klientom v rámci marketingovej stratégie, celý proces našej registrácie bol pre nás zaujímavým dobrodružstvom. Vedeli sme, že to sami riešiť nechceme, a tak sme sa pustili do hľadania skúsenej právnickej kancelárie, ktorá by nás celým procesom previedla. To sa našťastie podarilo pomerne rýchlo a vybrali sme si spoločnosť Trama Legal. Naozaj dobrá voľba.

Najprv sme sa museli rozhodnúť, o aký typ známky požiadame. Aj po komunikácii s právnickou kanceláriou, ktorá nás zastupuje, padla voľba na Obrazovú ochrannú známku. Ona totiž v našom prípade chráni čiastočne aj samotný názov NATALIS.

Pokračovali sme dôkladnou kontrolou dostupnosti známky, aby sme sa uistili, že naše logo či názov nie sú už registrované inou spoločnosťou. Podali sme žiadosť o samotnú registráciu prostredníctvom našich právnych zástupcov na úrade pre ochranu duševného vlastníctva EUIPO.

Nepríjemné bolo, keď sa nám ozvala spoločnosť z Francúzska, ktorá voči našej žiadosti namietala. Názov NATALIS v našom logu jej až príliš pripomínal názov ich spoločnosti, ktorý už mali chránený. Mimochodom presne pre takéto situácie je dobré známku mať. Aspoň sme si to overili v praxi.

Nakoniec sme sa vďaka skúsenostiam nášho právneho tímu z Trama Legal s Francúzmi dohodli a obmedzili našu ochranu čisto na marketingový segment. Pôsobia totiž viac v IT biznise a vzájomne si službami nekonkurujeme. Po dohode so spomínanou spoločnosťou už žiadne iné námietky neprišli a zhruba po troch mesiacoch sme od príslušných úradov dostali kladnú odpoveď. Naša ochranná známka na logo bola zaregistrovaná.

Naše dôvody pre získanie ochrannej známky

Získanie ochrannej známky naozaj neberieme iba ako estetickú zmenu v logu. Základný podnetom bolo, aby sme chránili našu značku ešte pred spustením brandových reklamných kampaní. To bol primárny dôvod. Ale chceli sme tiež poskytovať určitú dôveryhodnosť našim partnerom a klientom. Samozrejme sme si vedomí, že na to treba v prvom rade kvalitne odvedenú prácu a spoľahlivosť. No aj detaily robia rozdiely a klient rád vidí a rád sa pochváli, ak pracuje s rešpektovaným a úspešným partnerom. My veríme, že takým sme. Tým, že dbáme aj o vlastnú značku, dávame jasný signál, že to s našim podnikaním myslíme vážne a nebojíme sa napredovať.

Naši zákazníci si teraz môžu byť istí, že naše produkty a služby sú originálne a majú určité štandardy kvality. Zvýšenie úrovne dôvery u zákazníkov badáme prakticky hneď po získaní ochrannej známky.

Ako hodláme ochrannú známku ďalej využiť

Aj keď sme dnes chránení, musíme aj naďalej monitorovať možné kopírovanie, zneužívanie a byť pripravení v prípade potreby konať. V podstate ide o nikdy sa nekončiaci proces. Pravidelný monitoring a komunikácia s našimi právnymi zástupcami nám pomáha udržiavať našu značku vďaka ochrannej známke v bezpečí.

Predovšetkým však veríme, že s ochranou známkou sme si otvorili dvere pre ďalší rast a rozvoj. Teraz môžeme s kľudom investovať do budovania značky a marketingu našich produktov a služieb. Vidíme veľký potenciál pre budúci rozvoj nášho podnikania. Chrániť si budeme aj ďalšie služby a produkty, ktoré máme vo svojom portfóliu, a už sme aj rozbehli príslušné kroky.

Aby sme to ale nejak celé zhrnuli. Registrácia ochrannej známky na naše logo, je pre nás dôležitým krokom v ochrane našej značky a zároveň v zabezpečení jej budúceho rastu. Ďalšia expanzia vďaka tomu bude o niečo jednoduchšia, a budeme pokojnejšie spávať. Veríme, že tento článok vám poskytol užitočný pohľad na proces a výhody registrácie ochrannej známky pre firmu. Ak máte akékoľvek otázky alebo chcete sa dozvedieť viac, neváhajte nás kontaktovať. Radi sa o naše skúsenosti podelíme, prípadne vás celým procesom prevedieme.

2024-03-08T14:26:21+00:008. marca 2024|